Ha szereted a kedvezményeket, töltsd le mobilalkalmazásunkat az App Store vagy Google Play áruházból.

Segíthetünk? +36301060352           Szállítás      Fizetés      Blog

Autóápolási blog

A kerámia bevonatról őszintén

automosowebshop.hu
automosowebshop.hu
2021.09.19 10:02
A kerámia bevonatról őszintén

Ezt a blogot azért írjuk, hogy segítsen tisztázni egy gyakori tévhitet a detailing világában. Gyakran látni fogja, hogy az emberek gúnyosan megjegyzik, hogy a 9H vagy 10H bevonat alapvetően hazugság, mert a gyártók azt próbálják állítani, hogy a termékük olyan kemény, mint a gyémánt. Ez a felfogás egy helyről származik, a Mohs skála téves használatából. Tudományos értelemben a H-t a „keménység” jelölésére használják különböző skálákon. A leghíresebb és legismertebb a Mohs skála.

 

A Mohs-skálát Friedrich Mohs, egy ásványtudós, 1822-ben találta ki Németországban, hogy rangsorolni tudja, milyen kemények az ásványok. Ez a skála nem tökéletes, mivel nagyrészt Mohs megfigyeléseiből származik, és az évek során számos más skálát fejlesztettek ki a keménység pontosabb mérésére, mint például a Vickers-skála. Azonban még mindig nagy segítség volt, és továbbra is használják a különböző ásványok, például a telefon képernyőinek keménységének tesztelésekor.

A neves kerámiabevonat gyártók összességében nem használják a Mohs-skálát. Ha a bevonatok keménysége a Mohs skálán lenne jelölve, a kerámia bevonatnak még az edzett acélnál is sokkal erősebbnek kellene lennie. A vas (4H), a wolfram (7,5H) és az edzett acél (8H). Ha ilyen anyag létezne, beleértve a könnyű tömeget, valószínűleg az autók összes alkotó eleme ebből állna, nem lenne szükség acélra.

Akkor mit jelent a 9H és a 10H? 

A bevonatok meghatározása a grafit keménységi skálán történik. Ugyanaz az anyag, amit egy ceruzában találunk.

Nem olyan kemény, mint a Mohs-skála, ez reprezentálja azokat a károsodástípusokat, amelyekkel szembe kell nézni az úton. Ez magában foglalja az apró törmelék, jég, erős eső és sok más okozta forgácsokat és karcolásokat. Már a kerámia bevonat erősebb védelmet nyújt, mint a lakk, amely többnyire csak a festék megtartására és a megfelelő kötés biztosítására szolgál, eközben a kerámia bevonat kemény és tartós réteget biztosít a felületen.

Ezzel eljutunk az iparág kevésbé komoly szereplőinek kétes állításaihoz. Mint már említettük, egyetlen kerámiabevonat sem lesz olyan kemény, mint a gyémánt. Nem fogja megakadályozni, hogy az autót rosszindulatúan meghúzzák egy kulccsal, ennek ellenére védelmet nyújt az átlagos napi sérülések és kopás ellen, amellyel egy autó szembesül. A páratlan vegyszer- és UV -ellenállás biztosításával együtt a karosszéria fényes és szep marad.

Az autóiparban a kerámia- és grafénbevonatok még némileg újak és félreérthetők. Reméljük azonban, hogy az ilyen cikkek közzétételével hozzájárulhatunk a nyilvánosság jobb tájékoztatásához. A kerámiabevonatok önmagukért beszélnek eredményeikkel, és nem kell trükközni, ha valaki minőségi terméket értékesít egy tájékozott közönségnek, aki ismeri és megérti mind az igényeiket, mind a vásárolt termékeket.